E-mail marketing
E-mail marketing og automation marketing er af mange virksomheder underprioriteret, og det er synd! For e-mail marketing er på samme tid én af de billigste marketingdiscipliner og én af dem, der konverterer absolut bedst.
E-mail marketing var en af de kanaler, jeg kom i berøring med først, da jeg startede i branchen. Dermed har jeg nu tæt på 14 års erfaring indenfor e-mail marketing og automation – både til B2C og B2B markeder, og jeg har skrevet tusindvis af nyhedsbreve, opsat hundredevis af flows og undervist en hulens masse i netop denne disciplin.
Lad en professionel styre din e-mail marketing
Det er ikke kun virksomhederne, der har underprioriteret e-mail marketing og hvilke resultater, der kan opnås gennem denne kanal. Der har tidligere ikke været mange bureauer eller konsulenter, der specialiserede sig i e-mail marketing – det er heldigvis ved at ændre sig nu.
Flere steder har man formentlig set det, som en lidt “blød” kompetence at have, så det har man sat studiemedhjælpen eller juniorkompetencen til, og resultatet af outcome har selvfølgelig været derefter, og så er man – fejlagtigt – blevet bekræftet i, at det ikke er en kanal, der skal satses på, når det kommer til at øge omsætningen.
Men virkeligheden er, at det, for mange virksomheder, er en af de stærkeste og bedst konverterende kanaler, hvis arbejdet bliver gjort rigtigt, og i et større marketingsetup med både ads og en seriøs SoMe indsats, vil jeg vove at påstå, at det er direkte dumt ikke at inddrage e-mails.
E-mail marketing er ikke KUN en B2C-disciplin, B2B virksomheder kan nyde lige så gode resultater, hvis den rette kombination af marketingkompetencer og forretningsindsigt opnås.