Spring til indhold

Søgemaskineoptimering

SEO – eller søgemaskineoptimering – er en marketingdisciplin, der omfatter mange aspekter. Målet er at opnå de bedste placering i søgemaskinerne, fortrinsvist Google, men vejen derhen kræver en bred vifte af forskellige indsatser.

Med erfaring fra et af Danmarks bedste SEO-bureauer og ledelse af flere større webudviklingsprojekter, samt utallige mindre, er jeg efterhånden godt rustet, når det kommer til at håndtere alle former for SEO-projekter og opgaver.

Langt de fleste opgaver løser jeg alene, men ved større projekter – fx merging af sites, opgaver med store dele teknisk SEO involveret eller med analysearbejde i flere markeder (lande) – hiver jeg typisk ekstra specialister ind, som på hver deres område, er nogle af landets dygtigste.

 

Er SEO relevant for din virksomhed?

Søgemaskineoptimering er relevant for alle virksomheder med et website, og det kan være svært at vide, præcis hvor man skal sætte ind først.

En del af SEO-arbejdet omfatter analyser – de sikrer, at det arbejde, der efterfølgende bliver lavet, er det rigtige. Dette er specielt vigtigt på SEO-området, for resultaterne af denne indsats kan tage tid, alt efter bl.a. efterspørgsel, konkurrence og kompleksiteten af det, din virksomhed arbejder med.

Du får ikke hurtige resultater med SEO, men hvis du ønsker at drive en succesfuld forretning i mange år frem, er det absolut et af de primære områder, du skal arbejde i din marketingindsats – og jo før, du kommer i gang, jo bedre!

Hvilke områder indenfor SEO, kan jeg tilbyde:

At finde den rette balance i at udarbejde tekster, der er centreret om brugeren, og samtidig giver Google de oplysninger, der er behov for, for at få den bedst mulige placering i søgeresultaterne, kræver ikke blot erfaring med arbejdet. Det kræver også én eller flere gennemarbejdede analyser, der viser præcis, hvad det er, der søges efter, og hvilke af disse søgninger, der er relevante for dine brugere.

Når jeg skriver SEO-tekster til dit website, så går jeg alt ud fra en søgeordsanalyse. Har du ikke allerede fået en udarbejdet, så er det her, mit tekstarbejde starter.

Som en del af en korrekt opbygget website-struktur, der leder brugerrejsen til den ønskede konvertering, indgår intern linkbuilding som en vigtig del. Intuitivt indbyggede hyperlinks og strategisk placerede CTA’er (call to actions) understøtter en velopbygget UX og bidrager samtidig til at vise Google, hvor det vigtigste indhold på websitet findes.

Som en vigtig del af SEO-indsatsen, er arbejdet med at skaffe links til dit website fra andre relevante websites et område, der også bør prioriteres. Eksterne links er med at give dit website autoritet, og er faktisk et af de parametre, som Google vægter højest, når der skal deles placeringer ud. 
Jeg kan hjælpe dig med at producere indhold, der kan bruges til netop denne indsats – det kan være artikler eller blogindlæg, der ligger på dit website, eller det kan være pressemeddelelser, der blot henviser til dit website.

Et enkelt, men vigtig, tiltag i SEO-arbejdet, er at få oprettet en Google My Business profil.

Mange kan klare denne del selv, men hvis du vil være sikker på, at den er rigtigt sat op og indeholder de korrekte oplysninger, bidrager jeg også gerne med det.

Betegnelsen “teknisk SEO” dækker over en række mere tekniske områder, som blandt andet omfatter hastighed, struktur, metadata, strukturede data, duplicate content, canonicals og meget mere.

Teknisk SEO er lige så vigtigt som dit tekstindhold, når du arbejder med søgemaskineoptimering. Fokuserer du udelukkende på godt indhold, kan der være lang vej hjem.

Jeg arbejder lige dele med content og teknisk SEO, når jeg arbejder med din søgemaskineoptimering. Alt efter dit system og kompleksitet af opgaven, kan der ind i mellem være behov for at inddrage en udvikler eller en af mine SEO-samarbejdspartnere.

SKAL JEG HJÆLPE DIG?

Kontakt mig for samarbejde:

Send en mail eller udfyld formularen herunder: