Søgemaskineoptimering
SEO – eller søgemaskineoptimering – er en marketingdisciplin, der omfatter mange aspekter. Målet er at opnå de bedste placering i søgemaskinerne, fortrinsvist Google, men vejen derhen kræver en bred vifte af forskellige indsatser.
Med erfaring fra et af Danmarks bedste SEO-bureauer og ledelse af flere større webudviklingsprojekter, samt utallige mindre, er jeg efterhånden godt rustet, når det kommer til at håndtere alle former for SEO-projekter og opgaver.
Langt de fleste opgaver løser jeg alene, men ved større projekter – fx merging af sites, opgaver med store dele teknisk SEO involveret eller med analysearbejde i flere markeder (lande) – hiver jeg typisk ekstra specialister ind, som på hver deres område, er nogle af landets dygtigste.
Er SEO relevant for din virksomhed?
Søgemaskineoptimering er relevant for alle virksomheder med et website, og det kan være svært at vide, præcis hvor man skal sætte ind først.
En del af SEO-arbejdet omfatter analyser – de sikrer, at det arbejde, der efterfølgende bliver lavet, er det rigtige. Dette er specielt vigtigt på SEO-området, for resultaterne af denne indsats kan tage tid, alt efter bl.a. efterspørgsel, konkurrence og kompleksiteten af det, din virksomhed arbejder med.
Du får ikke hurtige resultater med SEO, men hvis du ønsker at drive en succesfuld forretning i mange år frem, er det absolut et af de primære områder, du skal arbejde i din marketingindsats – og jo før, du kommer i gang, jo bedre!