Social Media Marketing
Begrebet social media dækker over en lang række marketingdiscipliner på forskellige kanaler, og er en langt mere kompleks marketingkanal, end mange virksomhedsejere er klar over.
De organiske opslag du møder på virksomheders Facebook eller LinkedIn side, eller på en professionel Instagram profil, er blot en lille del af de marketingmuligheder disse platforme tilbyder. Den betalte del af social media marketing er typisk den, der kræver flest kompetencer fra din konsulent, og den der bidrager mest til konvertering.
Ofte er min anbefaling et samspil mellem det betalte og det organiske – alt efter branche, virksomhedstype og budget.
Jeg tilbyder både hjælp med den organiske indsats på Facebook, Instagram og LinkedIn, målrettet online annoncering på de samme 3 platforme, samt strategi for indsatsen.
Social Media marketing for B2C eller B2B
Ofte er der en væsentlig forskel på den strategi og indsats, der skal bruges på sociale medier, når vi taler B2C versus B2B. Sociale medier er som skabt til B2C, og en intelligent og målrettet indsat her kan bidrage til et stærk marketingfundament for mange B2C virksomheder.
Uanset om du driver en webshop, har fysisk butik, er café eller restaurantejer, tilbyder ydelser eller oplevelser som fx behandlinger, undervisning og træning eller er i event- og underholdningsbranchen, så er sociale medier, som udgangspunkt, et stærkt værktøj, når du skal markedsføre din forretning.
Af samme årsag undervurderer mange B2B virksomheder denne marketingkanal, hvilket er ærgerligt. For med en vel-tilrettelagt SoMe strategi, kan B2B virksomheder underbygge deres marketingindsats og deres brand, og inkorporere SoMe som et vigtigt touchpoint i deres kunderejse. Samtidig er sociale medier typisk et sted, hvor potentielle kunder vil undersøge, om der er sammenhæng med tone of voice fra websitet og yderligere branding, samt niveau af aktivitet og opslagstype fra virksomheden, og på den måde stadfæste firmaets troværdighed og kompetencer.