Spring til indhold

Marketing management

Har du brug for én til at varetage din digitale marketing fra strategi, planlægning, budgettering til eksekvering?

Med flere års erfaring som marketingansvarlig, på flere niveauer, kan du trygt overlade styringen af din marketing til mig. Som en kompetent marketing manager med stor indsigt i det strategiske og senior kompetencer på en lang række marketingkanaler, kan jeg både lede og udføre virksomhedens marketingarbejde.  Jeg har desuden en lang række samarbejdspartnere, som er blandt branchens dygtigste – dem aktiverer jeg på de områder, jeg ikke selv mestrer optimalt.

Hvor meget du selv skal være involveret i marketingindsatsen afhænger af forretningen og de ressourcer, du kan, og vil, afse til formålet.

 

Marketing management i din virksomhed

Der er stor forskel på den indsats, der skal ydes i en ny virksomhed, og den indsats en etableret forretning har brug for. Samtidigt har en mindre virksomhed ofte helt andre behov end en større virksomhed, der måske allerede har marketingmedarbejdere ansat.

I en større virksomhed med inhouse marketingressourcer er det ind i mellem den strategiske indsats, der halter. Årsagen er, at der mange gange fokuseres på eksekvering i rekrutteringsfasen, og de medarbejdere, der ansættes først, er dem, der kan drive marketingindsatsen i hverdagen. Men når strategi og planlægning mangler, så bliver arbejdet ineffektivt, og resultaterne udebliver. Her vil en projektbaseret marketing management indsats typisk være den rette løsning, for at få styret og målrettet marketingarbejdet.

I en mindre eller nyopstartet virksomhed uden egne marketingansatte, vil der derimod være brug for hjælp til BÅDE det strategiske og udførslen af selve marketingarbejdet.

Herunder kan du se, hvordan et marketing management samarbejde kan forløbe – uanset hvilken type virksomhed, du ejer eller leder.

Marketing management i forskellige typer virksomheder:

I en virksomhed helt uden interne marketingressourcer, har du behov for én, der både kan:
– lægge en overordnet strategi for din marketingindsats
– afdække hvilke kanaler, der skal tages i brug, og hvilke der skal udelukkes
–  planlægge eksekvering af indsatsen
– og, i samarbejde med dig, udarbejde budget
– sidst, men ikke mindst, har du brug for én, der kan sikre den rette eksekvering af de daglige marketingaktiviteter, så du opnår de planlagte resultater.

Jeg kan hjælpe dig med alt ovenstående, og jeg kan alene, eller sammen med udvalgte samarbejdspartnere, sikre dig den rette eksekvering nu og fremover.

Har du et ønske om at rekruttere medarbejdere til marketing, kan jeg bistå dig i dette arbejde, så du er sikker på at få sat det rette hold.
Her vil det typisk betyde, at jeg starter ovenstående arbejde op sammen med dig, og er tilknyttet virksomheden i en kortere eller længere periode, alt efter hvordan det interne marketinghold bliver sat sammen, og hvor længe de skal ledes eller suppleres i marketingarbejdet.

I en virksomhed med egne marketingansatte, kommer værdien af en ekstern marketing management-ressource helt an på, hvilke kompetencer, du allerede har i huset. 

Mange virksomheder starter med en eller 2 ansatte med juniorkompetencer, eller en generel marketingressource, der skal håndtere den samlede marketingindsats. Det kan ofte udmønte sig i en ufokuseret og mindre resultatorienteret indsats, da rekrutteringsfokus ofte udelukkende har været på eksekvering. Her vil et marketing management samarbejde betyde en væsentlig optimering af den indsats, dine nuværende medarbejdere står for.

Et marketing management samarbejde med en eksisterende marketingafdeling, eller marketingmedarbejder, vil ofte bestå i et eller flere af nedenstående punkter:

– Udarbejdelse af grundlæggende strategi. Blandt andet hvilke resultater, der skal opnås, hvilke kanaler, der skal benyttes, tone of voice mv.
–  Planlægning af eksekvering i overensstemmelse med ovenstående strategi
– Undervisning af marketingmedarbejdere
– Evt. løbende ledelse af indsats, opfølgning og sparring med medarbejdere og ledelse
– Evt. løbende eksekvering på de områder, hvor inhouse ressourcer mangler kompetencer.

SKAL JEG HJÆLPE DIG?

Kontakt mig for samarbejde:

Send en mail eller udfyld formularen herunder: